Wilt u sneller groeien dan de gemiddelde speler in de markt? Dan zult u verder moeten kijken dan uw bestaande relatienetwerk en is een onderscheidende positie essentieel.
Wilt u sneller groeien dan de gemiddelde speler in de markt? Dan zult u verder moeten kijken dan uw bestaande relatienetwerk en is een onderscheidende positie essentieel.
Wilt u sneller groeien dan de gemiddelde speler in de markt? Dan zult u verder moeten kijken dan uw bestaande relatienetwerk en is een onderscheidende positie essentieel. Met marketing draagt u bij aan de groei van uw onderneming. Door stapsgewijs te werken aan betere tarieven, marktgerichtheid, online leadgeneratie en focus op de juiste klanten bijvoorbeeld. Dat de marketing van zakelijke dienstverleners daarbij verschilt van andere organisaties is evident: uw mensen, hun kennis en hun klantrelaties staan centraal. Goede marketing zorgt dat u op de juiste manier presenteert wat u in huis heeft. En optimaal gebruik maakt van de kansen die zich voordoen.
In deze introductiecursus voor zakelijke dienstverleners leert u aan de hand van de Groeiformule© welke elementen van belang zijn voor uw marktbewerking en hoe u deze elementen optimaal inzet. De cursus is gebaseerd op het marketingboek ‘De groeiformule voor zakelijke dienstverleners’. Dit boek is voor deelnemers aan de cursus verkrijgbaar met 10% korting op www.serviceslab.nl.
Met een niet aflatend enthousiasme stort Olav Groenendijk zich al een leven lang op het vermarkten van diensten. Na zijn studie bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam werkte hij geruime tijd in diverse marketingfuncties bij financiele dienstverleners. Met het doorlopen van de Nima C marketingopleiding en de postdoctorale opleiding Strategische Marketing van Diensten in Groningen koos hij voor een verdere specialisatie in dit vakgebied.
Als hoofd marketing bij Deloitte kreeg hij de kans om zijn visie verder in praktijk te brengen. Na bijna 10 jaar stapte hij over naar een andere zakelijke dienstverlener, ingenieursbureau Sweco. Als directeur marketing en communicatie pakte hij de uitdaging aan om Sweco scherper te positioneren. De ambitie werd echter steeds concreter om zijn specialisme als zelfstandig ondernemer in te zetten.
In 2020 maakte hij zijn lang gekoesterde droom waar om een boek te schrijven en startte met The ServicesLab. Beiden met als doel om de marktgerichtheid van zakelijke dienstverleners te vergroten.