Zitten we op het juiste spoor?
“We zijn jong en ambitieus. De komende jaren willen we ons team verder uitbreiden en qua omzet en resultaat verdubbelen. We realiseren ons dat we hier niet komen door alleen hard te werken. Een goede kijk op de toekomstvisie is hiervoor noodzakelijk. Maar hoe krijg je die en hoe kijkt een externe professional hier naar? Dit was voor ons reden om een Strategie check door Ambitionplanner te laten uitvoeren”, aldus Stefhan Kerkhoven.
Je wordt actief tot nadenken gezet
“Ter voorbereiding van het gesprek met Ambitionplanner ontvingen we een heldere vragenlijst. Zo nu en dan vonden we het best lastig om voor onszelf de juiste antwoorden te vinden. De vragen sporen je niet alleen aan om actief na te denken over de toekomst, maar er wordt ook gekeken naar de wijze waarop we ons werk nu uitvoeren en tegen welke uitdagingen we aanlopen. Wat gaat er goed? Waarin onderscheiden we ons? Hoe zijn de risico’s afgedekt? Waar liggen kansen … etc.? Wat al deze vragen gemeen hebben, is dat ze leiden tot bewustwording. Met andere woorden: waar staan we nu, waar willen we naartoe en wat is daarvoor nodig?”
Inzage in persoonlijke ambities
“Al met al hebben de vragen en het gesprek met Ambitionplanner een behoorlijke impact gehad. Je wordt je bewust van de vraag: waarom deden we dit altijd zo? Waarom hebben we nooit eerder een keus gemaakt? Waarom besteden we zoveel tijd en energie aan zaken die achteraf niet blijken te renderen. Kortom: tijdens het gesprek met Ambitionplanner krijg je als het ware een spiegel voorgehouden. Het leidt tot bewustwording en is zo nu en dan behoorlijk positief confronterend.”
Focus op kansen en verbeteringen
"De Strategie check heeft ons in zeer korte tijd meer dan alleen bewustwording opgeleverd. Dankzij de duidelijke feedback gaan we nu knopen doorhakken en keuzes maken die noodzakelijk zijn om onze ambities te kunnen realiseren. Deze keuzes hebben betrekking op nagenoeg alle facetten van onze bedrijfsvoering. Feitelijk heeft de strategie check onze ogen geopend en ons bewust gemaakt van een aantal zaken die we op korte termijn positief kunnen beïnvloeden. En daar was het ons nu juist om te doen.”
Stefhan Kerkhoven Directeur Fuse www.fuse-elektrotechniek.nl