Deze organisaties kiezen er juist voor om meer waarde- en toekomstgerichte dienstverlening aan te bieden. Die minder makkelijk te automatiseren zijn maar juist heel veel mogelijkheden bieden. Diensten zoals: bedrijfswaarderingen, bedrijfsadvies en strategisch advies kunnen accountants- en adviesorganisaties helpen om dankzij deze ‘next-level’ diensten meer en sneller groeiende omzet te realiseren. Waardoor het eenvoudiger wordt om standaardwerkzaamheden sneller los te laten.
Uit een recente studie van Sagework blijkt dat, ondanks het feit dat veel accountants juist een hoog winstaandeel uit adviesdiensten willen halen, de realiteit anders is. Er wordt op dit moment nog weinig winst uit advieswerk gehaald.
Tijdens een Webinar, “How to develop predictable, repeatable and scalable revenue streams”, werden deelnemers twee vragen voorgelegd: Welk percentage van de omzet komt voort uit advieswerkzaamheden? En welk percentage willen jullie graag uit advieswerkzaamheden halen. Onderstaande grafiek laat de uitkomsten zien.